Eerste weekje en weekendje Leon - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Berjan - WaarBenJij.nu Eerste weekje en weekendje Leon - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Berjan - WaarBenJij.nu

Eerste weekje en weekendje Leon

Door: BJ

Blijf op de hoogte en volg Berjan

18 Augustus 2014 | Nicaragua, Granada

Hola chicos
Nieuwe update van mijn kant. Na de eerste les Spaans had ik een tijdje pauze in de middag waarna we met de leerlingen naar Catherina zijn geweest. Een klein dorpje dichtbij Granada. Ik had niet veel verwacht van het bezoek maar het overtrof mijn verwachtingen, op facebook staat een filmpje van het uitzicht. Vanaf de plaza liep je richting het meer vanwaar je een zeer mooi uitzicht had over het meer en een vulkaan. (zie de foto’s) Hierna hebben we nog een stukje gelopen langs het meer en heb ik een beetje kennis gemaakt met de Nederlandse mensen, waarmee ik inmiddels heb afgesproken om komend weekend naar Léon af te reizen om daar de stad te bekijken en te gaan Vulcano boarden.
De volgende dag heb ik opnieuw Spaanse lessen gehad. Gelukkig pik ik steeds meer Spaans op van wat ik in de afgelopen 2 jaar enigsinds heb geleerd. Na afloop van de lessen kregen we een praktijk les in de vorm van een kookles. Hierin gingen we Gallo Pinto maken, rijst met bonen wat je hier ongeveer 2x per dag voorgeschoteld krijgt. Daarnaast gingen we platanos, een soort banaan, maken die we dubbel vouwden met kaas erin. Aanrader voor in Nederland.
Na afloop van de les die ongeveer half 3 lokale tijd was afgelopen, zijn we met Bas, Zoë en Birgit (Allen Nederlands) naar het zwembad gegaan van het beste hotel van Granada, Hotel Granada. Hier even heerlijk aan het zwembad gelegen en wat gedronken. ’s Avonds is het hier altijd heel anders dan in Nederland. In plaats van dat mensen binnen blijven zitten, gaan de meeste mensen de straat op en drinken met elkaar een biertje. Dus maar aangepast aan deze zeer nare traditie en samen met Bas, Birgit, mijn Duitse house-mate en een paar lokale jongens een paar cervezas gedronken.
Afgelopen weekend zijn we dus naar Leon geweest met Jorne, Birgit en Zoë (Zoef). Vanaf Granada ga je met de bus naar Managua, wat ongeveer een uur in beslag neemt waarna je in een andere bus springt die je na nog een reis van 2 uur in Leon afleverd. Bussen zijn hier totaal anders dan in Nederland. Ramen zitten er vaak niet in of ze staan open en bij de deur staat een man die probeert mensen naar binnen te gooien. Je moet ook zorgen dat je snel instapt want echt stoppen doen de bussen eigenlijk niet. In Leon aangekomen hebben we ons hostel (Lazy Bones) en hebben we de eerste nacht in een dorme geslapen en de tweede nacht in een 4 persoonskamer. Na de vrijdagavond waar we wat hebben gedronken in de stad zijn we zaterdagmiddag rond 2 uur naar de eerste vulkaan gegaan. Lange klim van ongeveer 1,5 uur waarna je boven een prachtig uitHola chicos
Nieuwe update van mijn kant. Na de eerste les Spaans had ik een tijdje pauze in de middag waarna we met de leerlingen naar Catherina zijn geweest. Een klein dorpje dichtbij Granada. Ik had niet veel verwacht van het bezoek maar het overtrof mijn verwachtingen, op facebook staat een filmpje van het uitzicht. Vanaf de plaza liep je richting het meer vanwaar je een zeer mooi uitzicht had over het meer en een vulkaan. (zie de foto’s) Hierna hebben we nog een stukje gelopen langs het meer en heb ik een beetje kennis gemaakt met de Nederlandse mensen, waarmee ik inmiddels heb afgesproken om komend weekend naar Léon af te reizen om daar de stad te bekijken en te gaan Vulcano boarden.
De volgende dag heb ik opnieuw Spaanse lessen gehad. Gelukkig pik ik steeds meer Spaans op van wat ik in de afgelopen 2 jaar enigsinds heb geleerd. Na afloop van de lessen kregen we een praktijk les in de vorm van een kookles. Hierin gingen we Gallo Pinto maken, rijst met bonen wat je hier ongeveer 2x per dag voorgeschoteld krijgt. Daarnaast gingen we platanos, een soort banaan, maken die we dubbel vouwden met kaas erin. Aanrader voor in Nederland.
Na afloop van de les die ongeveer half 3 lokale tijd was afgelopen, zijn we met Bas, Zoë en Birgit (Allen Nederlands) naar het zwembad gegaan van het beste hotel van Granada, Hotel Granada. Hier even heerlijk aan het zwembad gelegen en wat gedronken. ’s Avonds is het hier altijd heel anders dan in Nederland. In plaats van dat mensen binnen blijven zitten, gaan de meeste mensen de straat op en drinken met elkaar een biertje. Dus maar aangepast aan deze zeer nare traditie en samen met Bas, Birgit, mijn Duitse house-mate en een paar lokale jongens een paar cervezas gedronken.
Afgelopen weekend zijn we dus naar Leon geweest met Jorne, Birgit en Zoë (Zoef). Vanaf Granada ga je met de bus naar Managua, wat ongeveer een uur in beslag neemt waarna je in een andere bus springt die je na nog een reis van 2 uur in Leon afleverd. Bussen zijn hier totaal anders dan in Nederland. Ramen zitten er vaak niet in of ze staan open en bij de deur staat een man die probeert mensen naar binnen te gooien. Je moet ook zorgen dat je snel instapt want echt stoppen doen de bussen eigenlijk niet. In Leon aangekomen hebben we ons hostel (Lazy Bones) en hebben we de eerste nacht in een dorme geslapen en de tweede nacht in een 4 persoonskamer. Na de vrijdagavond waar we wat hebben gedronken in de stad zijn we zaterdagmiddag rond 2 uur naar de eerste vulkaan gegaan. Lange klim van ongeveer 1,5 uur waarna je boven een prachtig uitzicht had. Was echter nog mooier geweest als het niet hele tijd regende. Boven op de vulkaan mochten we voorzichtig over de rand kijken en ’s avonds hebben we hier lava gezien. Was echter een klein rood puntje ver onder ons. Dag erna opnieuw een vulkaan beklommen wat een stuk zwaarder was, grote rotsen die vaak weggleden. Bovenop de vulkaan opnieuw een prachtig uitzicht waarvan ik de foto’s binnenkort even op facebook gooi. Naar beneden was een stuk leuker dit ging namelijk per plank. Principe is heel simpel, je gaat op de plank zitten en je glijdt naar beneden. Snoeihard haha.
Vandaag is mijn 2e week gestart en ben ik benieuwd wat gaat volgen!
Hola chicos
Nieuwe update van mijn kant. Na de eerste les Spaans had ik een tijdje pauze in de middag waarna we met de leerlingen naar Catherina zijn geweest. Een klein dorpje dichtbij Granada. Ik had niet veel verwacht van het bezoek maar het overtrof mijn verwachtingen, op facebook staat een filmpje van het uitzicht. Vanaf de plaza liep je richting het meer vanwaar je een zeer mooi uitzicht had over het meer en een vulkaan. (zie de foto’s) Hierna hebben we nog een stukje gelopen langs het meer en heb ik een beetje kennis gemaakt met de Nederlandse mensen, waarmee ik inmiddels heb afgesproken om komend weekend naar Léon af te reizen om daar de stad te bekijken en te gaan Vulcano boarden.
De volgende dag heb ik opnieuw Spaanse lessen gehad. Gelukkig pik ik steeds meer Spaans op van wat ik in de afgelopen 2 jaar enigsinds heb geleerd. Na afloop van de lessen kregen we een praktijk les in de vorm van een kookles. Hierin gingen we Gallo Pinto maken, rijst met bonen wat je hier ongeveer 2x per dag voorgeschoteld krijgt. Daarnaast gingen we platanos, een soort banaan, maken die we dubbel vouwden met kaas erin. Aanrader voor in Nederland.
Na afloop van de les die ongeveer half 3 lokale tijd was afgelopen, zijn we met Bas, Zoë en Birgit (Allen Nederlands) naar het zwembad gegaan van het beste hotel van Granada, Hotel Granada. Hier even heerlijk aan het zwembad gelegen en wat gedronken. ’s Avonds is het hier altijd heel anders dan in Nederland. In plaats van dat mensen binnen blijven zitten, gaan de meeste mensen de straat op en drinken met elkaar een biertje. Dus maar aangepast aan deze zeer nare traditie en samen met Bas, Birgit, mijn Duitse house-mate en een paar lokale jongens een paar cervezas gedronken.
Afgelopen weekend zijn we dus naar Leon geweest met Jorne, Birgit en Zoë (Zoef). Vanaf Granada ga je met de bus naar Managua, wat ongeveer een uur in beslag neemt waarna je in een andere bus springt die je na nog een reis van 2 uur in Leon afleverd. Bussen zijn hier totaal anders dan in Nederland. Ramen zitten er vaak niet in of ze staan open en bij de deur staat een man die probeert mensen naar binnen te gooien. Je moet ook zorgen dat je snel instapt want echt stoppen doen de bussen eigenlijk niet. In Leon aangekomen hebben we ons hostel (Lazy Bones) en hebben we de eerste nacht in een dorme geslapen en de tweede nacht in een 4 persoonskamer. Na de vrijdagavond waar we wat hebben gedronken in de stad zijn we zaterdagmiddag rond 2 uur naar de eerste vulkaan gegaan. Lange klim van ongeveer 1,5 uur waarna je boven een prachtig uitzicht had. Was echter nog mooier geweest als het niet hele tijd regende. Boven op de vulkaan mochten we voorzichtig over de rand kijken en ’s avonds hebben we hier lava gezien. Was echter een klein rood puntje ver onder ons. Dag erna opnieuw een vulkaan beklommen wat een stuk zwaarder was, grote rotsen die vaak weggleden. Bovenop de vulkaan opnieuw een prachtig uitzicht waarvan ik de foto’s binnenkort even op facebook gooi. Naar beneden was een stuk leuker dit ging namelijk per plank. Principe is heel simpel, je gaat op de plank zitten en je glijdt naar beneden. Snoeihard haha.
Vandaag is mijn 2e week gestart en ben ik benieuwd wat gaat volgen!
zicht had. Was echter nog mooier geweest als het niet hele tijd regende. Boven op de vulkaan mochten we voorzichtig over de rand kijken en ’s avonds hebben we hier lava gezien. Was echter een klein rood puntje ver onder ons. Dag erna opnieuw een vulkaan beklommen wat een stuk zwaarder was, grote rotsen die vaak weggleden. Bovenop de vulkaan opnieuw een prachtig uitzicht waarvan ik de foto’s binnenkort even op facebook gooi. Naar beneden was een stuk leuker dit ging namelijk per plank. Principe is heel simpel, je gaat op de plank zitten en je glijdt naar beneden. Snoeihard haha.
Vandaag is mijn 2e week gestart en ben ik benieuwd wat gaat volgen!

  • 18 Augustus 2014 - 21:29

    Inge:

    Hoi Berjan
    Fijn om weer wat van je te horen, leuk dat je al mensen hebt ontmoet waar je samen dingen mee kunt gaan doen.
    Is toch altijd leuker dan alleen op pad te moeten.
    Geniet er van en tot de volgende keer.

    Groeten Arne, Inge, Stella Bodyl en Vayen.


  • 24 Augustus 2014 - 09:24

    Henk Van Doren:

    Hoi globetrotter,

    Wat een schitterende ervaringen.Het zien van andere vergezichten , het opsnuiven van voor ons onbekende geuren, het omgaan met mensen uit andere culturen is niet alleen leuk maar helpt ons ook om van onze ongegronde vooroordelen af te komen.
    Het tijdig doorsmeren van de keel met serveza is niet alleen goed voor de keel maar houdt ook de nierfunctie op pijl. Ik begrijp dat dat voor jou een open deur intrappen is.
    Ga zo door.

    Groet

    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berjan

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 4479

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage Nicaragua

Landen bezocht: